Ténéré’in Paris-Dakar mirasını ileri taşıyabilmesi için Super Ténéré’in, kusursuz karayolu tavrına rağmen, geniş bir offroad yelpazesindeki koşullara göğüs gerebilmesi gerekiyor.
Her şeyden önce, Super Ténéré, 110/80/19 ön lastik ve 150/70/17 arka lastikle kaplı bir çift sert, telli, tüpsüz alüminyum jant üzerinde gitmektedir. Daha dar olan ön tekerleğin jantında, tellerin ‘L’ seklindeki uçlarını desteklemek için iki adet Double T tipte ray ve göbek ucunda sıkma nipeli bulunmaktadır. Çift ray sistemi, en üst düzey offroad şok dayanımının ve karayollarında kıvrak yol tutuş için gereken sertliğin elde edilmesi için tellere açı verilmesini mümkün kılar. Daha geniş olan arka jant, yalnızca tek bir tel rayına gerek duyar.
Gidon pozisyonu, sürücülerin offroad sürüş sırasında ister oturuyor ister ayakta olsun rahat olabilmelerini sağlayacak şekilde optimize edilmiştir - el korumaları standart aksesuardır. Ayaklıklara içi boş lastik boru parçaları takılmıştır - böylece otururken bu parçalar, ayağınız için rahat ve konforlu bir temas sağlar. Ancak, ayağa kalkıp bütün vücut ağırlığınızı ayaklıklara verdiğinizde, bu parçalar düzleşir - böylelikle botlarınız ayaklığın tüm yüzeyini kavrayabilir ve offroad durumlarında fazladan kontrol sağlanmış olur.
Ayrıca Super Ténéré, entegre motor yan koruyucuları ve standart bir motor korumasıyla donatılmış olup, arka kısımdaki alt iskelet, büyük yan sepetler taşınırken offroad’da yaşanan düşüşlerin etkisiyle oluşan potansiyel zorlanmaya karşı koymak için güçlendirilmiştir.
Her şeyden önce, Super Ténéré, 110/80/19 ön lastik ve 150/70/17 arka lastikle kaplı bir çift sert, telli, tüpsüz alüminyum jant üzerinde gitmektedir. Daha dar olan ön tekerleğin jantında, tellerin ‘L’ seklindeki uçlarını desteklemek için iki adet Double T tipte ray ve göbek ucunda sıkma nipeli bulunmaktadır. Çift ray sistemi, en üst düzey offroad şok dayanımının ve karayollarında kıvrak yol tutuş için gereken sertliğin elde edilmesi için tellere açı verilmesini mümkün kılar. Daha geniş olan arka jant, yalnızca tek bir tel rayına gerek duyar.
Gidon pozisyonu, sürücülerin offroad sürüş sırasında ister oturuyor ister ayakta olsun rahat olabilmelerini sağlayacak şekilde optimize edilmiştir - el korumaları standart aksesuardır. Ayaklıklara içi boş lastik boru parçaları takılmıştır - böylece otururken bu parçalar, ayağınız için rahat ve konforlu bir temas sağlar. Ancak, ayağa kalkıp bütün vücut ağırlığınızı ayaklıklara verdiğinizde, bu parçalar düzleşir - böylelikle botlarınız ayaklığın tüm yüzeyini kavrayabilir ve offroad durumlarında fazladan kontrol sağlanmış olur.
Ayrıca Super Ténéré, entegre motor yan koruyucuları ve standart bir motor korumasıyla donatılmış olup, arka kısımdaki alt iskelet, büyük yan sepetler taşınırken offroad’da yaşanan düşüşlerin etkisiyle oluşan potansiyel zorlanmaya karşı koymak için güçlendirilmiştir.
Turing Özellikleri
Super Ténéré offroad’da ne kadar yetenekliyse her yere gidilebilen bir uzun yol gezi motoru olarak da çok başarılıdır. 23 litrelik büyük deposu, ciddi bir gezi mesafesi kazandırırken yüksekliği ayarlanabilen sele (845-870 mm) ve ayarlanabilir ön cam, sürüş pozisyonunuzu ve rüzgar korumasını maksimum konfor için ayarlamanıza izin vermektedir. Ön kaputta yer alan 12 voltluk priz, GPS sistemleri ve cep telefonları gibi elektronik cihazları şarj etmenizi veya beslemenizi mümkün kılar.
Farlar, güçlü çift projektör ışığından meydana gelmekte olup, uzun ve kısa ışık için ayrı bir filaman kullanılması yerine her iki projektörde de, uzun ve kısa far aydınlatması arasında geçiş yapmak amacıyla yukarı ve aşağı hareket eden, solenoidle çalışan bir gölgelik vardır.
Super Ténéré offroad’da ne kadar yetenekliyse her yere gidilebilen bir uzun yol gezi motoru olarak da çok başarılıdır. 23 litrelik büyük deposu, ciddi bir gezi mesafesi kazandırırken yüksekliği ayarlanabilen sele (845-870 mm) ve ayarlanabilir ön cam, sürüş pozisyonunuzu ve rüzgar korumasını maksimum konfor için ayarlamanıza izin vermektedir. Ön kaputta yer alan 12 voltluk priz, GPS sistemleri ve cep telefonları gibi elektronik cihazları şarj etmenizi veya beslemenizi mümkün kılar.
Farlar, güçlü çift projektör ışığından meydana gelmekte olup, uzun ve kısa ışık için ayrı bir filaman kullanılması yerine her iki projektörde de, uzun ve kısa far aydınlatması arasında geçiş yapmak amacıyla yukarı ve aşağı hareket eden, solenoidle çalışan bir gölgelik vardır.
UĞUR KARAKAYA
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder