23 Ocak 2013 Çarşamba

Yamaha XT1200 super tenere

Bu kez karşımızda bir japon Yamaha var. Motosiklet pazarı içinde kendisinden bahsettiren japon üretici üretmiş olduğu enduro modeliyle kendisinden söz ettirmek istiyor. Onu yakından tanıyoruz;



Motor
Motor tipiÖne eğimli paralel 2-silindir, Çift bujili motor, Yakıt Enjeksiyonlu, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, DOHC, Paralel ikiz-silindir, 4-subap
Motor hacmi1.199cc
Çap x Strok98 mm x 79,5 mm
Sıkıştırma oranı11,0 : 1
Maksimum güç80,9 kW (110PS) @ 7.250 dev/dk.
Maksimum tork114,1 Nm (11,6 kg-m) @ 6.000 dev/dk.
YağlamaKarterdeki yağ tankı, Kuru karter
Yakıt sistemiYakıt Enjeksiyonlu, Elektronik Yakıt Enjeksiyonu
Debriyaj tipiIslak, Çoklu disk diyagram yayı, Çoklu disk
Ateşleme sistemiTCI
ÇalıştırmaElektrik
ŞanzımanSıralı, 6-zamanlı
Son aktarımŞaftlı
Şasi
ŞasiÇelik boru şasi
Ön süspansiyonUpside-down teleskopik çatal, Ø 43 mm
Ön teker hareketi190 mm
Kaster Açısı28º
Kaster mesafesi126 mm
Arka süspansiyonSalınım kolu, Ayarlanabilir süspansiyon, (mafsallı), Ortadan tek amortisörlü
Arka teker hareketi190 mm
Ön frenHidrolik çoklu disk, Ø 310 mm dalgalı disk
Arka frenHidrolik tek disk, Ø 282 mm dalgalı disk
Ön lastik110/80R19M/C 59V
Arka lastik150/70R17M/C 69V
Boyutlar
Toplam uzunluk2.255 mm
Toplam genişlik980 mm
Toplam yükseklik1.410 mm
Sele yüksekliği845/870 mm
Tekerleklerarası mesafe1.540 mm
Minimum yerden yükseklik205 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil)261 kg
Yakıt tankı kapasitesi23 litre
Yağ tankı kapasitesi4,2 litre
Ténéré’in Paris-Dakar mirasını ileri taşıyabilmesi için Super Ténéré’in, kusursuz karayolu tavrına rağmen, geniş bir offroad yelpazesindeki koşullara göğüs gerebilmesi gerekiyor. 

Her şeyden önce, Super Ténéré, 110/80/19 ön lastik ve 150/70/17 arka lastikle kaplı bir çift sert, telli, tüpsüz alüminyum jant üzerinde gitmektedir. Daha dar olan ön tekerleğin jantında, tellerin ‘L’ seklindeki uçlarını desteklemek için iki adet Double T tipte ray ve göbek ucunda sıkma nipeli bulunmaktadır. Çift ray sistemi, en üst düzey offroad şok dayanımının ve karayollarında kıvrak yol tutuş için gereken sertliğin elde edilmesi için tellere açı verilmesini mümkün kılar. Daha geniş olan arka jant, yalnızca tek bir tel rayına gerek duyar. 

Gidon pozisyonu, sürücülerin offroad sürüş sırasında ister oturuyor ister ayakta olsun rahat olabilmelerini sağlayacak şekilde optimize edilmiştir - el korumaları standart aksesuardır. Ayaklıklara içi boş lastik boru parçaları takılmıştır - böylece otururken bu parçalar, ayağınız için rahat ve konforlu bir temas sağlar. Ancak, ayağa kalkıp bütün vücut ağırlığınızı ayaklıklara verdiğinizde, bu parçalar düzleşir - böylelikle botlarınız ayaklığın tüm yüzeyini kavrayabilir ve offroad durumlarında fazladan kontrol sağlanmış olur. 

Ayrıca Super Ténéré, entegre motor yan koruyucuları ve standart bir motor korumasıyla donatılmış olup, arka kısımdaki alt iskelet, büyük yan sepetler taşınırken offroad’da yaşanan düşüşlerin etkisiyle oluşan potansiyel zorlanmaya karşı koymak için güçlendirilmiştir. 

Turing Özellikleri 

Super Ténéré offroad’da ne kadar yetenekliyse her yere gidilebilen bir uzun yol gezi motoru olarak da çok başarılıdır. 23 litrelik büyük deposu, ciddi bir gezi mesafesi kazandırırken yüksekliği ayarlanabilen sele (845-870 mm) ve ayarlanabilir ön cam, sürüş pozisyonunuzu ve rüzgar korumasını maksimum konfor için ayarlamanıza izin vermektedir. Ön kaputta yer alan 12 voltluk priz, GPS sistemleri ve cep telefonları gibi elektronik cihazları şarj etmenizi veya beslemenizi mümkün kılar. 

Farlar, güçlü çift projektör ışığından meydana gelmekte olup, uzun ve kısa ışık için ayrı bir filaman kullanılması yerine her iki projektörde de, uzun ve kısa far aydınlatması arasında geçiş yapmak amacıyla yukarı ve aşağı hareket eden, solenoidle çalışan bir gölgelik vardır. 

UĞUR KARAKAYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Follow @RenkliObjektif